595.* Lempeää sensomotorista kehomielen kuuntelua, 3 vrk

17.10.2022 - 20.10.2022

Ohjaajat: Leena Karmakallio, jooganopettaja SJL, somaattinen liikekouluttaja

(ESMT) ja Eija Tervonen, jooganopettaja, somaattinen liikekouluttaja (ESMT), kielenkääntäjä (FM)

Somatiikka-sanan luojan/kehittäjän Thomas Hannan somaattisessa liiketyöskentelyssä herätellään aivojen sensomotorisia alueita havainnoimaan, miten oma motoriikka oikeastaan toimii. Liikkeitä tehdään leppoisasti hengitellen lähinnä makuuasennossa (selin-, päin- tai kylkimakuulla) ja toisinaan istuen sekä tutkaillaan niiden vaikutusta omaan pystyasentoon ja kävelyyn.

Työskentely on sensomotorista oppimista: opitaan tunnistamaan ja tuntemaan omia asento- ja liiketottumuksia ja tekemään havaintoja, missä keho kiristää ja miksi, missä se estää vapaata liikettä ja miksi, ja millaisia tuntemuksia itsessä näistä havainnoista herää.

Hannan kehittämä menetelmä perustuu kolmeen peruselementtiin: keholliset aivorefleksit, senso-motorinen amnesia (SMA) ja pandikulointi. Näihin käsitteisiin perehdymme kurssin aikana.

Alustava kurssiohjelma

Voit tutustua Joogalehdessä (4/2021) olleeseen artikkeliin ”Mitä on somatiikka?”

Kaikki ovat tervetulleita kurssille.  Ilmoittautuminen kurssille on avoinna.

Hinta: alkaen 280 €

2hh suihku ja wc käytävällä 280 €, huone yksin 360 €
2hh suihku ja wc huoneessa 305 €, huone yksin 415 €
1hh Bobilassa 305 €
1hh päärakennuksessa 380 €

Näistä hinnoista vähennetään jäsenalennus 5 %.

Ota yhteyttä toimistoon, mikäli haluat maksaa kurssin tai osan siitä Edenred-, Smartum- ja Epassi-maksutavoilla. Voit halutessasi maksaa kurssimaksun myös kahdessa tai kolmessa osassa. Jos haluat maksaa kurssin osissa, ota yhteyttä toimistoon.

17.10.2022
20.10.2022